Wednesday 22 April 2009

Bila Siti Berpetua

Melihatkan bentuk tubuh dan kulit wajah penyanyi tersohor tanahair kita, Dato’ Siti Nurhaliza pasti saja ada di kalangan wanita di luar sana yang termimpi-mimpi dan paling tidak pun berangan-angan untuk memiliki tubuh dan kulit cantik sepertinya.

Siti yang dibesarkan dengan penuh adat budaya pastinya menyanjung tinggi setiap apa yang diwariskan kepadanya. Begitu juga dengan amalan petua yang diguna pakai sejak dahulu lagi. Tidak menolak kecanggihan terkini, apa yang penting bagi Siti amalan tradisional itu menjanjikan pengalaman yang luar biasa.

Bagi Siti, untuk mendapatkan kulit licin, ambil tepung pulut dan campurkan dengan air. Kemudiannnya, Sapukan pada muka sebelum tidur. Jangan pula lupa basuh muka keesokan harinya. (kalau tak basuh,kantoila den x sobuh!)

Begitu juga dengan penjagaan kulit, Siti gemar mengambil madu lebah dan dicampur dengan putih telur. Selepas itu, ianya di sapu pada muka sehingga kering dan kemudian bilas selepas 30 minit. Itu bagi memiliki kulit halus dan bersih.

Mungkin ada yang tidak perasan kulit kering dan bersisik itu sebenarnya mencacatkan penampilan seseorang. Untuk itu, bagi mengelakkan perkara itu terjadi Siti amalkan mengambil hampas kelapa dan campurkan dengan air asam jawa. Selepas itu, disapukan pada tempat kulit yang bersisik. Buat berulang kali dan insyaAllah kulit tidak akan bermasalah lagi. Selamat mencuba!

SRi:Sanggup ke Datuk K tengok muka Siti bertepung tetiap malam?
credit to ohbulan!

4 comments:

  1. hahaha..kalo mcm tu xyah ler jd duta mayybelline,loreal la...
    jd duta tepung la pulak..hehe

    ReplyDelete
  2. blue key~kunci kecantikan sejati alami(asli)!
    hahahhahahaa

    ReplyDelete
  3. haha..atok bg beauty tips...
    cant go....hahahaha

    aku tak jeles pon ngn siti..
    tp aku jeles kt kulit nicole kidman..
    ko tau die pkai ape? hihi

    ReplyDelete
  4. nicole kidman??xsyiok ah!dia jd jahat dlm golden kompas!!orang cantek mana bleyh jd jahat!hahahahaha

    *aku rasa dia dabelkan resipi siti tue kot..hehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

QUNChi?

agama (49) al quran (18) arab (21) artis (49) bahasa (32) blog (23) bollywood (17) ceghita dia (38) doa (14) donia (61) drama (31) ekonomi (26) fashion (17) Food (1) Formula One (32) hadith (12) hollywood (42) horor (13) humor (28) indonesia (50) israel (13) JJCM (5) kahwin (31) Ke Luar Jendela (32) komunis (6) malaysia (148) medic (25) mind n soul (149) motivasi (25) motokar (32) movie (82) myself (77) palestin (10) politic (59) proton (20) puisi (48) radio (9) resepi (7) Rothschild (5) sejarah pemikiran (24) student (96) swedish (3) US (39) vampire (6) zodiac (5)