Friday 11 February 2011

Kurangnya Lelaki Berkualiti Membuatkan Gadis Makin Desperate

Zaman sekarang ni,bilangan perempuan dah jauh berbanding lelaki.Nisbahnya agak tak balance. Bila aku tengok website sekolah-sekolah, boleh nampak la perbezaan tu agak ketara. Tak tau la sebab apa.
Yang masuk universiti terutamanya kursus-kursus kritikal tak payah cakap dah lah. Dah berapa banyak kali aku berdua jah lelaki tercongok dalam bilik tutorial tuh. Yang lain...
Bagai bulan dipagari bintang 
Adakah golongan hawa juga menyedari hakikat ini?

Pasti diorang sedar masalah ni. Satu masalah paling ditakuti bila terjadinya nisbah perbezaan lelaki dan wanita dalam komuniti adalah kurangnya lelaki2 bujang yang berkualiti untuk dijadikan suami, sebab selalunya lelaki-lelaki yang berkualiti [baca:macam aku] mesti dah kahwin [baca:yang ni aku belum lagi]. Bila dah jadi camtu...mesti akan timbul masalah ni. Korang mesti pernah dengar masalah ni-perempuan bujang try tekel suami orang. Aku tak faham perempuan macam ni. Bila tak kena kat batang hidung sendiri, punyalah galak try tekel laki orang. Tapi cuba orang tekel suami dia bila dia dah kahwin nanti? Mau dia kejar dengan parang...bleop bleop bleop

Aku tak boleh nak bagi explanations atau description kenapa makin ramai perempuan bujang suka try usha lelaki dah kahwin. Adakah sebab lelaki dah kahwin ni dah "stabil" minda dia? Atau perempuan tu rasa thrill sebab cuba dapatkan "suami orang" jadi cabaran dia jauh lebih seronok berbanding try tekel lelaki bujang? Aku tak faham. Tak mengerti.

Masalahnya.....makin ramai perempuan yang macam tu. MAKIN RAMAI! Setakat nak serah tubuh ke, picit sana-sini, geli-geli, takde hal.Dalam kes-kes yang aku tau,perempuan tu yang offer. Tak tau la aku sama ada perempuan tu dah dikhatankan ke tidak....mungkin sebab belum kot yang jadi gedik semacam jerk..Nak kata kejar duit pun....takde la sangat. Selalunya dorang ni pun sendiri dah kerja. Pakai Prada, Gucci segala.

Jika semua benda ni terjadi sebab kurangnya lelaki bujang yang berkualiti.... Adakah boleh aku gunakan alasan ni untuk kahwin empat? Aku sekadar nak bertanya sebab kat sini ramai pembaca perempuan, kenapa ada yang nak carik suami orang? Sebab dorang ni adorable ke? Aku tak mampu nak tulis panjang-panjang sebab aku tak pernah kena benda ni - tapi, benda-benda ni banyak terjadi sekeliling aku [baca:kawan bapak aku] dan aku sangat pelik dengan benda ni... Mmm
SRi:Ingat dalam diri perempuan dah ada silent agreement antara semua perempuan-"suami orang,off limits." ergss

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

QUNChi?

agama (49) al quran (18) arab (21) artis (49) bahasa (32) blog (23) bollywood (17) ceghita dia (38) doa (14) donia (61) drama (31) ekonomi (26) fashion (17) Food (1) Formula One (32) hadith (12) hollywood (42) horor (13) humor (28) indonesia (50) israel (13) JJCM (5) kahwin (31) Ke Luar Jendela (32) komunis (6) malaysia (148) medic (25) mind n soul (149) motivasi (25) motokar (32) movie (82) myself (77) palestin (10) politic (59) proton (20) puisi (48) radio (9) resepi (7) Rothschild (5) sejarah pemikiran (24) student (96) swedish (3) US (39) vampire (6) zodiac (5)