Thursday 3 February 2011

Adakah Anda Seorang Yang Hensem?


Semua orang ada insecurity.

Jangan tipulah kalau kau kata kau sangat yakin dengan diri sampai takde langsung ada perasaan insecure.Bila dah terlalu yakin dengan diri,tu dah sampai tahap berlagak,jalan langsung tak pandang bawah dan mendongak aje. Hehehehe. Tapi mesti ramai lelaki ada tertanya-tanya,"Aku ni sebenarnya hensem ke tidak?"

Salah satu benda yang aku rasa pelik adalah bila orang rasa pelik aku cakap "dia tu hensem aa" atau "tough siot mamat tu." Apsal?Salah ke seorang lelaki mengkagumi kehenseman seorang lelaki lain?Tapi mesti ramai diluar sana yang mempunyai rasa ingin tahu membuak2 nak pastikan,dia hensem ke tidak.Setakat tanya awek atau bini sendiri "saya hensem ke tidak?" konfem jawapan tu sangat2 fake.Jadi,kat sini,aku nak bagitau sket tanda2 nak tau sama ada anda hensem atau tidak.


1. Gadis betulkan tudung atau rambut bila berselisih dengan anda.

Member aku pempuan sendiri mengaku sebab bila dia nampak seseorang yang agak kacak,tangan dia secara automatik akan betulkan rambut dia.Mungkin terdetik dalam hati kerisauan takut kelihatan tak terurus.

2. Gadis atau wanita tidak mampu mengalihkan pandangan mereka

Atau sekurang-kurangnya sanggup melihat anda lebih dari 15 saat.Tapi jika anda cuba merenung mata dia,dia akan mengalihkan pandangan dia ke arah lain atau ubah topik perbualan.

3. Baca reaksi awek/isteri anda.

Aku baca dalam buku psikologi wanita,dalam diri pempuan,ada perasaan dengki mendengki antara satu sama lain.Jadi,katakanlah seorang awek dapat seorang balak yang hot stuff,dia akan melakukan taktik ni untuk tunjuk "aku best," : tiap-tiap kali dia berjalan dengan boifren/suami dan berselisih dengan awek yang dia rasa lagi hot drpd dia,dia akan makin dekat dengan boifren/suami dia untuk menunjukkan dominance diorang.

So,jika anda sedang berjalan2 di shopping kompleks dan dengan tiba-tiba anda nampak ada awek cun nun dijauh sana,tiba-tiba pulak awek/isteri anda makin rapat dengan anda,tahniah,anda hensem dan mampu membuatkan awek/isteri anda rasa insecure dengan diri sendiri.

4. Lelaki lain kata anda hensem.

Bila aku tulis macam ni,janganlah pulak esok kau pegi tanya member kau,"aku hensem ke tak aa?" Tindakan itu akan dianggap sangat gay.Jika seseorang yang anda tak kenal sangat atau seorang stranger kata anda hensem,itu petanda baik untuk anda (atau sebenarnya anda diminati gay)

5. Anda ada secret admirer

Yang ni agak susah nak diaplikasikan selepas tamat zaman belajar.Zaman sekolah atau IPT,berlambak2 kes nak jadikan abang angkat ke,adik angkat ke.

6. Mintak kawan anda aturkan blind date dan lihat resultnya

Janji dengan dia jumpa kat mana2 tempat public.Bagitau dia anda akan pakai baju apa dan akan letak buku ke apa2 atas meja nak jadikan tanda.Datang awal setengah jam,duduk situ.Kalau selepas 2 jam anda menunggu sampai terlepas masa yang dijanjikan....terimalah hakikatnya.Perempuan boleh jugak buat benda ni.Tapi sebab skrg ni dah ada Facebook lah,Myspace lah,blind date dah agak susah nak dipraktikkan.

7. Anda diminati gay

Diorang ni ada requirement yang agak tinggi sebelum meminati mana-mana lelaki.Jika anda terpilih,syabas!Sila pastikan anda berpegang teguh kepada sexual orientation asal anda.
SRi:7?!hehe

1 comment:

Related Posts with Thumbnails

QUNChi?

agama (49) al quran (18) arab (21) artis (49) bahasa (32) blog (23) bollywood (17) ceghita dia (38) doa (14) donia (61) drama (31) ekonomi (26) fashion (17) Food (1) Formula One (32) hadith (12) hollywood (42) horor (13) humor (28) indonesia (50) israel (13) JJCM (5) kahwin (31) Ke Luar Jendela (32) komunis (6) malaysia (148) medic (25) mind n soul (149) motivasi (25) motokar (32) movie (82) myself (77) palestin (10) politic (59) proton (20) puisi (48) radio (9) resepi (7) Rothschild (5) sejarah pemikiran (24) student (96) swedish (3) US (39) vampire (6) zodiac (5)