Friday 18 February 2011

Pendidikan Seks


Seorang rakan wanita anda datang kepada anda mengadu mengenai masalah dia dan suaminya. Mungkin kerana sudah tidak tahu nak cerita kat sapa dia pun cerita kat anda. (tak kira lah anda lelaki atau wanita)

Soalan dia berbunyi begini;

Aku satu masa dulu dah ter-romen dengan boifren aku masa zaman aku menggatal dulu.Nasib baik aku tak mengandung walaupun aku ngan ex aku takde  protection apa-apa pun.Lepas tu aku kahwin lah dengan hubby aku sekarang ni.Aku tak cerita la dekat husband aku pasal zaman muda aku dulu jadi lepas kenal dia aku berubah jadi baik la jugak.

Lepas hampir setahun kitorang kahwin,husband aku tanya aku,"Apsal awak tak berdarah ye masa first time kita buat tu?" Husband aku nampak la ada muka-muka curiga tapi dia berusaha la jugak pendam ingin tahu dia tu.Aku tepis2 je la soalan dia,selalunya aku kata mungkin awak punya tak kena kat situ ke,nanti2 koyak la,aku dulu sprinter sekolah,suka lompat-lompat. Sekarang ni aku dah habis alasan nak cakap kat dia.

Ada orang kata kat aku,suami tak perlu tahu masa silam kita sebelum kahwin tapi...camne lagi aku nak buang rasa curiga dia?Dia dah selalu tanya dan kadang-kadang nampak dia agak pushy nak suruh aku mengaku aje.Masalahnya,sebelum kahwin dulu,aku dah tertipu dia kata aku dara jadi expectation dia agak tak terkawal la.Aku takut nak admit dulu sebab aku nak kahwin dengan dia..aku sayang gila kat dia.

Jadi,perkahwinan aku sekarang ni dapat didirikan atas satu pembohongan yang aku buat dulu.Rasa bersalah aku kat dia sekarang ni makin teruk. Berdosa ke aku kalau aku terus tipu husband aku?Ada ke dalam agama yang membolehkan seorang isteri menipu suami untuk memastikan rumah tangga tu kekal?

Boleh ke aku masuk syurga kalau aku terus menipu husband aku?Boleh ke dia maafkan aku kalau dia tau benda ni?Aku duk hope jugak kalau aku admit aku tak dara masa kahwin,dia akan mengaku dia pernah tidur jugak dengan perempuan lain sebelum tu. Senang. Walaupun sakit nak dengar. Aku nak admit kat dia tapi aku takut kena cerai kalau dia tak dapat accept....

Apa yang aku perlu buat?

........................

Jadi,dengan kebebasan melakukan hubungan seks masa kini, sudah pastilah anda akan berhadapan dengan persoalan sebegini daripada salah seorang member anda atau lebih teruk, anda yang mengalami masalah itu.

Tapi, jangan letakkan diri anda sebagai isteri itu, sila letakkan diri anda ditempat orang yang diminta jadi pemberi nasihat itu. Agak-agak apa yang akan anda beritahu dia?Ingat,persoalan ini adalah berasaskan sebuah kisah benar. Jika anda merasakan susah untuk menjawab persoalan rakan anda itu, bayangkanlah..jika anda di tempat dia.
SRi:Malu itu separuh daripada iman. Jika hilang salah satu-maka hilanglah keduanya

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

QUNChi?

agama (49) al quran (18) arab (21) artis (49) bahasa (32) blog (23) bollywood (17) ceghita dia (38) doa (14) donia (61) drama (31) ekonomi (26) fashion (17) Food (1) Formula One (32) hadith (12) hollywood (42) horor (13) humor (28) indonesia (50) israel (13) JJCM (5) kahwin (31) Ke Luar Jendela (32) komunis (6) malaysia (148) medic (25) mind n soul (149) motivasi (25) motokar (32) movie (82) myself (77) palestin (10) politic (59) proton (20) puisi (48) radio (9) resepi (7) Rothschild (5) sejarah pemikiran (24) student (96) swedish (3) US (39) vampire (6) zodiac (5)