Thursday 19 November 2009

Dilema..Dillemmmaaaa..

Rasanya sudah banyak yang sedia tahu yang SRi memang di Malaysia merupakan perempit yang tak kurang hebat berjayanya. Kak Hana pernah cakap, "Nak bawa laju, bawalah! Yang penting tahu bagaimana dan bila seharusnya Brek dan pandai kawal stereng" [handle laa kot org panggey utk motor] Namun kini bakat tersebut dah mulai tumpul. Jika dulu SRi mampu memecut sampai 140km/j. Kini SRi cuma berani melebihi had tersebut dengan kenderaan EMPAT roda sahaja. Mungkin sayangkan nyawa atau memang betul-betul SRi dah hilang keberanian skil gila-gila itu, SRi tak berani hendak berikan jawapannya.

Masih tentang motor, Insyaallah SRi akan di sini buat 2 tahun setengah lagi. Sejujurnya punya kenderaan sendiri merupakan BONUS yang tak teringga bagi mana-mana student apetah lagi pabila dia belajar dari tempat yang sangat jauh dari kampung halamannya. Kalau di rumah, mungkin bolehlah tibai kereta atau motor di rumah, Tapi duduk berjauhan apetah lagi di negara orang tak kurang menyebabkan kepalani pusing memikirkan solusinya.

Banyak perkara yang harus dipertimbangkan jika SRi hendak membeli sebuah motor untuk kegunaan sehari-hari. Yang paling utama sekali adalah WANG. Yupz, jujur SRi katakan di sini, untuk membeli motor secara tunai sememangnya SRi mampu. Namun untuk kehidupan sehari-harian selepasnya itu yang SRi TAK mampu!

Niat SRi sememangnya hendakkan motor baru. Motor second kita tak tahu bagaimana dalamannya yang sebenar. Biasanya sudah punya ragamnya sendiri dan SRi bukanlah seorang yang sangat pakar dalam mekanika kejuruteraan permotoranni. Dan yang paling utama, SRi bukanlah seorang yang suka diperkotakatikkan diperbodohi. SRi tak rasa ada memana teman-teman yang suka nikmati kesenangan cuma tuk sekelip mata. Yang buat hati SRi makin berat tuk membelinya adalah pulangan ketika SRi hendak menjualnya kembali. Takde kije sangatlah kan SRi nak hangkot balik Malaysia apabila dah selesai aktiviti perkuliahan di sini. Ape kess??

SRi sememangnya pentingkan keselamatan dan ketenangan ketika menunggang. Sebab itu jika ada yang pernah terserempak dengan SRi di jalan [especially budak-budak SMAP yang pernah terlihat SRi merempit di Saga Highway], kalian akan terlihatkan sosok yang terlitupi Helmet FULL FACE lengkap dengan jaket dan kasutnya. Atas dasar keselamatan yang diterapkan, SRi berani memecut laju motor kesayangan SRi itu. Namun itu bukanlah permasalahannya di sini,yang jadi persoalannya ketenangan ketika memandu! Jika SRi jadi membeli; makanya SRi haruslah juga buat Lesen Internasional juga dan permasalahannya bila nak buat tue lah yang tak terjawab lagi! Takde kije SRi nak letak kaki dalam pintu neraka semata-mata tolong suapkan "nasi" dekat Bapak-Bapak Polisi tu!

Sebenarnya banyak lagi yang SRi fikirkan yang bakal menimbulkan blok-blok halangan untuk SRi punya mtor sendiri dan atas sebab-sebab itulah sampai sekarang SRi masih tak terbeli-beli lagi! Mm,nantilah yea SRi fikir lagi. Jika sudah ada, insyaallah akan SRi kabarkan di sini.
SRi:Sr yang lain boleh jerk idop sukaria takde motor sendiri!hihi

7 comments:

  1. kalau beli gak motor tu nanti, bagi la aku pinjam eyh..nak lenjan..
    sbb ko mesti tak percaya, aku ni minah skuter dulu zaman kecik2..wakakaka

    ReplyDelete
  2. ngaaaaaaaaaaa~~klu aQ nk boli..konpem tibai yg paling tggi torque dia n kow x retty bawak nyea!!hahahahahhaa [Loike diz!!!] XP

    ReplyDelete
  3. beli beskal jelaaaa...
    lg slamat klu nk merempit...
    ke ko nk aku pos kn proton saga 1 ke sane..ahaaaaks2
    ko tu bawak motor dh ler cm pelesit...
    kang duit abeh bayar saman...
    pas2 ngadu lapaa xmkn sbb duit abeh...
    ko jgn ngade2 nk lg kurus dr aku....

    ReplyDelete
  4. beskal dah jual!!hahahahhaaa
    *klu tmpt yg aQ nk pegi tue leh reach by bicycle, xdeklaa hakku nak bissing sgt nak boli motor neyh!!jalan kaki suddaa~hahahahahhaa

    *stil x dpt lupe memori time kna tahan ngan abg fuliiss siap ngan senapang bagai sbb rempit cam haram kt kajang..hihi

    ReplyDelete
  5. nek angkot sudeyh..hahahahahaha
    ko mmg!!bapak fuliss mane yg xnk tahan ko yg mcm pelesit tu???

    **mak aku slalu ckp cmni kt aku bile aku mntak kete skeping...
    mak:- kwn2 yg len pon ade kete jugak ke???
    aku :- xlaa sume...
    mak :- abeh cmne diorunk survive??
    aku :- errk??(t'cekit airliur..xtau nk jwb)

    hoho...renung2kn dan selamat b'amal..

    ReplyDelete
  6. so,dlm kes aQ kene adew moto laa nie eyh cz mostly kawan2 aQ adew moto!ngaaaaa~

    tak cukop tanah dah hah aQ nek hangkot tue ttiap kali g sanew..hahahhahaha

    ReplyDelete
  7. ko bace btol2!!
    mak aku tnye tu "sume" bkn mostly..
    sile pahamkn meaning mostly tu yea..muaahahaha

    ikot kamu laaaa...
    yg mane lg mudah..
    jgn kebuloq dh pas2...
    aku taboh hg!!!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

QUNChi?

agama (49) al quran (18) arab (21) artis (49) bahasa (32) blog (23) bollywood (17) ceghita dia (38) doa (14) donia (61) drama (31) ekonomi (26) fashion (17) Food (1) Formula One (32) hadith (12) hollywood (42) horor (13) humor (28) indonesia (50) israel (13) JJCM (5) kahwin (31) Ke Luar Jendela (32) komunis (6) malaysia (148) medic (25) mind n soul (149) motivasi (25) motokar (32) movie (82) myself (77) palestin (10) politic (59) proton (20) puisi (48) radio (9) resepi (7) Rothschild (5) sejarah pemikiran (24) student (96) swedish (3) US (39) vampire (6) zodiac (5)