Friday 16 January 2009

Menikmati Mayat

Pernah suatu ketika, seorang doktor membawa anak-anak muridnya ke bilik forensik bagi melihat teknik bedah siasat mayat. Beliau berkata kepada anak-anak muridnya, jika kamu mahu menjadi seorang doktor yang berjaya, kamu mesti memiliki dua kriteria yang penting.

Pertama…,” doktor tersebut menjolokkan jarinya ke mulut mayat tersebut. Kemudian dia menjilat jarinya sambil mengarahkan anak-anak muridnya melakukan perkara yang sama. Semua anak muridnya terpinga-pinga dan ada yang sudah berubah warna mukanya menjadi biru seperti mayat kerana menahan loya.

Selepas didesak berkali, akhirnya pelajar-pelajar tersebut melakukan perkara tersebut dan ada di kalangan mereka yang termuntah di sinki.

“Bagus! Itu kriteria pertama. Jangan takut, taat, dan kena kuat semangat!” kata doktor berkenaan.

Kedua…,” doktor tersebut menunjukkan kepada pelajar tersebut jari manisnya yang bersarung cincin.

“Saya menjilat jari manis saya, tetapi saya menjolok mulut mayat ini dengan jari telunjuk saya! Kamu tiada kriteria kedua, iaitu cermat meneliti perincian!” kata doktor tersebut sambil tersenyum melihat telatah anak muridnya.

Makanya, berhati-hatilah dalam sesuatu tindakan sebelum bertindak. Kan dah betul-betul ternikmat mayat tersebut.

Kredit Penulisan kepada : Saiful Islam

10 comments:

  1. wooo..geli gler kalo ak pon termuntah weyyy busuk weyyyy....

    hahha btul fokus...ade lak lec cmtu...hushh

    ReplyDelete
  2. hahahhahaa..tue laa bahyenyea bile tak teliti! ttibe den pon tumpang resau gak takot bnde tue jd kat diri sdirik!erg~

    ReplyDelete
  3. pergh!!!geli syiall...ko jgn laaak g wat cm2..haaissyooo!!!klu aku kene cm2..conpem pas2 mkn gune fork n spoon je....seb bek laaa aku xkn melaui sume tu....hoho

    ReplyDelete
  4. mm,ttibe aku rase cam nak doakan ko dapat mrasainya jua wlupon cuma skali!hihihihihii

    ReplyDelete
  5. xpayah ngade...aku xnk weyh..lcturer aku baru je b'cite pasal bnde alah mayat ni smalam...die kate mgkin ade chance jugak...wuwwuuuuu
    ko doakan aku jd doc ke..xpe gak..hehe

    ReplyDelete
  6. yes3!!aku bharapa sgtlaa lecturer ko tuh bt lawak mcmtu nnti!pastue ko la yg jd org pertama menikmatinya!mesti tsangat amak masyuuk tuh!hahhahahhahaa

    ReplyDelete
  7. eh??pehaal laaaak???ade ke doa bnde cm2 kt aku...cube doa bnde2 baek sket...ko doakan aku dpt smbong dgree kt UK ke..besh jugak...hoho

    ReplyDelete
  8. okayh,i doakan u g study kat UK then ur lecturer suh bt bnde tue jugak dkat sane!!hahahaahha

    ReplyDelete
  9. nape ngn u ni???nk sgt i kene???peketan ntah bdg pharmacy i ngn mayat2 ni..cuba u habaq mai sat...tang mana dlm silibus i ada kena men ngn mayat2 ni???

    ReplyDelete
  10. kalu aku, aku buat..
    tp lps lacturer tu kate cmu, aku blasah ckup2..
    hahahaha
    ish..yeke ke aku buat??
    humm..buat kot..dgn reluctant..kah3

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

QUNChi?

agama (49) al quran (18) arab (21) artis (49) bahasa (32) blog (23) bollywood (17) ceghita dia (38) doa (14) donia (61) drama (31) ekonomi (26) fashion (17) Food (1) Formula One (32) hadith (12) hollywood (42) horor (13) humor (28) indonesia (50) israel (13) JJCM (5) kahwin (31) Ke Luar Jendela (32) komunis (6) malaysia (148) medic (25) mind n soul (149) motivasi (25) motokar (32) movie (82) myself (77) palestin (10) politic (59) proton (20) puisi (48) radio (9) resepi (7) Rothschild (5) sejarah pemikiran (24) student (96) swedish (3) US (39) vampire (6) zodiac (5)