Tuesday 6 January 2009

Pulau Pandan Jauh ke Tengah

"Alaa..nak makan ape lepas ni?Ni tak boleh,ini tak boleh..Apa yang boleh?"
"Ish,nak kena ke?xyahlaa kut..Payahlaa nanti~"

Mungkin itu antara yang terdetik di hati teman-teman kita,tak terkecuali juga pada penulis. Ketergantungan kita yang keteramatan membuatkan jadi lesu tiba-tiba pabila diwar-warkan dengan anjuran sebegini. Kita dah terlalu biasa hidup dikelilingi semua ini hinggakan bila tiba waktunya untuk "berpisah",tak tercapai dek akal,haru biru dibuatnya.

Tapi,itulah harganya yang perlu dibayar jika kita tak lagi mahu melihat ke
angkuhan mereka berterusan menjamah bumi terchinta. Keseriusan kita mampu melumpuhkan laskar-laskar zionis itu. Dun wory,lama-lama nanti kita kan terbiasa juga. Even kecil yang kita buat, bila bersatu dampaknya bakal menggegarkan bumi Amerika dan Israel itu.

Sungguh,apa yang kita bakal usahakan ini bakal sed
ikit menyukarkan kehidupan seharian tetapi disebalik kepayahan itu akan timbul satu sinar baru yang bakal menenggelamkan pengaruh barat dalam hari-hari kita. Kitakan mampu hidup sendiri,berdikari tanpa bergantung kepada mereka lagi. Apa yang mereka punya, kita juga ada. Semuanya hasil berkat kesungguhan kita menciptakan satu sensasi baru dalam keperluan seharian.

Penulis sangat bersetuju dengan ulasan Dr M tentang pemulauan matawang Amerika dalam urusniaga sehari-hari. Ramai yang berpendapat jika mereka memiliki US Dolar,mereka bakal lebih terjamin.
Namun situasi hari ini tidak menjanjikan kelebihan tersebut lagi apetahlagi selepas mengalami guncangan taufan akhir-akhir ini. Semua transaksi menggunakan Dolar sudah tak menguntungkan seperti dahulu lagi,bahkan adalah lebih baik kita berpindah arah kepada Yuan,Dirham maupun membeli emas sebanyak-banyaknya. Pilihan tersebut lebih baik dan meyakinkan berbanding Dolar yang tak menentu hari ini.

Semoga usaha kita semua ini dirahmatiNya dan membuahkan hasil yang diharapkan bahkan jauh lebih baik daripada yang difikirkan serta yang paling penting tidaklah bermusim. Selamat Menikmati Hari-Hari Bahgia Anda.Jadikanlah Hari ini Lebih Baik daripada Semalam...


SRi:Nanti SRi story sebab ape Amerika tak mampu berbuat ape-ape,terus berpeluk tubuh...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

QUNChi?

agama (49) al quran (18) arab (21) artis (49) bahasa (32) blog (23) bollywood (17) ceghita dia (38) doa (14) donia (61) drama (31) ekonomi (26) fashion (17) Food (1) Formula One (32) hadith (12) hollywood (42) horor (13) humor (28) indonesia (50) israel (13) JJCM (5) kahwin (31) Ke Luar Jendela (32) komunis (6) malaysia (148) medic (25) mind n soul (149) motivasi (25) motokar (32) movie (82) myself (77) palestin (10) politic (59) proton (20) puisi (48) radio (9) resepi (7) Rothschild (5) sejarah pemikiran (24) student (96) swedish (3) US (39) vampire (6) zodiac (5)