Saturday 17 January 2009

Bagaimana RAKYAT AMERIKA terHUTANG kepada ISRAEL?

1. Bagaimanakah kerajaan Amerika Syarikat boleh jadi terhutang kepada Institut FED dengan jumlah wang yang sangat besar?
2. Institut FED telah dikuasai oleh pemodal-pemodal elit Judaisme antarabangsa sejak 1913.
3. Menurut US News dan World Report, pada 28 Jun 1982, Amerika Syarikat telah terhutang sebanyak SATU TRILION dan faedah yang perlu dibayar atasnya setiap tahun ialah 115 BILION!Pada tahun 1990, jumlah hutang tersebut menjadi 5 TRILION!!
4. Menurut Des Griffin, caranya ialah institut FED mencetak wang yang diperlukan untuk dipinjamkan kepada kerajaan dan kerajaan membayar faedah ke atasnya.
5. Umpamanya, kerajaan memerlukan 1 bilion dolar. Maka, diarahkan FED mencetak wang bernilai 1 bilion dolar. Dalam pada itu, Kongres mengarah Jabatan Kewangan mencetak bon-bon (surat-surat perjanjian) Kerajaan Amerika bernilai 1 bilion untuk diserahkan kepada FED.
6. Untuk mencetak wang senilai 1 bilion dolar itu mungkin kosnya kurang daripada 500 dolar. Namun,FED menukarkan satu billion wang ‘Federal Reserve Notes’ yang dicetaknya dengan syarat kerajaan perlu membayar balik kepada institute FED wang bernilai satu billion dolar (harga bon) campur dengan faedah di atasnya.
7. Katakanlah faedah ke atas satu billion dolar bon-bon itu adalah 1%, bersamaan 10juta dolar setiap tahun. Maka kerajaan terpaksa meminta FED mencetak 10 juta dolar itu untuk membayar FED.
8. Tetapi kerajaan akan memerlukan wang tambahan bagi tahun hadapan. Maka, akan diarahkan lagi FED mencetak 1 bilion dolar lagi. Bermakna sekurang-sekurangnya kerajaan akan mencetak 1bilion tambahan dan 10 juta dolar untuk membayar faedah atas pinjaman tahun lepas.
9. Dengan cara demikian kerajaan Amerika tidak akan pernah lepas daripada belenggu hutangnya kepada institut FED, bahkan akan bertambah banyak lagi!
10. Sebaliknya bagi institute FED, ia telah memperoleh satu billion dolar dalam bentuk BON Amerika Syarikat sebagai harta.
11. Oleh kerana undang-undang Bank Amerika memerlukan hanya 10% simpanan (reserve), FED boleh meminjamkan 10 bilion dolar kepada pelanggan-pelanggannya serta mengenakan riba atasnya.
12. Dengan hanya bermodalkan 500 dolar bagi kos mencetak wang, FED boleh mengaut keuntungan daripada riba pinjaman 10 bilion dolar ke atas.

Wallahua’lam..

1 comment:

  1. kaki punya nota:mungkin ada antara kita tertanya bagaimana amerika "hidup" selama ini??berbekalkan hasil dagangan amerika terutama senjata-senjata pemusnahnya, amerika mampu membayar sedikit demi sedikit hutang mereka kpd FED.Tapi jumlah itu mungkin hanya mampu membayar bunganya sahaja.Maka,seberapa keras usaha Amerika berusaha,mereka sememangnya pasti takkan terlepas drpd cengkaman hutangnya. Satu2 nya cara untuk keluar daripada nganga buaya ini adalah dengan kongres mngambil blk kuasa untuk mciptakan wang&mngedarkan wang tambahan yg diperlukan dri masa ke masa. Dgn cara dmikian jumlah hutg k'jaan boleh dihapuskan. Ini adalah kerana tiade kos p'belanjaan utk mwujudkan wang kcuali kos mencetaknya. Stlaah wang dcetak&diedarkan sbg media utk ptukaran,ia tidak dtarik blk smula & tidak mpunyai kos yg bterusan spt faedah maupun riba di atasnya!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

QUNChi?

agama (49) al quran (18) arab (21) artis (49) bahasa (32) blog (23) bollywood (17) ceghita dia (38) doa (14) donia (61) drama (31) ekonomi (26) fashion (17) Food (1) Formula One (32) hadith (12) hollywood (42) horor (13) humor (28) indonesia (50) israel (13) JJCM (5) kahwin (31) Ke Luar Jendela (32) komunis (6) malaysia (148) medic (25) mind n soul (149) motivasi (25) motokar (32) movie (82) myself (77) palestin (10) politic (59) proton (20) puisi (48) radio (9) resepi (7) Rothschild (5) sejarah pemikiran (24) student (96) swedish (3) US (39) vampire (6) zodiac (5)