Thursday 30 December 2010

Ceritera Chinta Harimau Malaya

Sebut tentang Khairul Fahmi Che Mat atau lebih dikenali sebagai Apex, lahir 7 Februari 1989--ramai betul awex-awex FB malam tadi ajak beliau kahwin-ajak couple! Tumpang-tumpanglah muka Hero kelahiran Kelantan ni ala-ala Cina - lepas tu sangat berwibawa dan hebat menangkaps bola pula tu Final ni-semua wajiblah kan tergugat iman sudah! Gua tak tahu goalkeeper negara ni PTS ka apa-tapi menurut sumber yang boleh dipercayai dia PMR'03 di Sekolah Bandar Penawar, SPM'05 di Sekolah Bukit Jalil.
Dalam post yang sebelumnya-Harimau Malaya-gua ada sebut tergossipkan bola kan?! Jadi kepada yang dah berkenan akan kecomelan wajah Cina [yang kekadang aku tengok macam rupa VJ Daniel] dan kesasaan keketaqan tubuh badannya-sila tarik nafas dalam-dalam OK! Sila bersiap sedia untuk terkecewa selepas ini.

Khairul Fahmi SUDAH Berpunya!


Jadi sila jangan menambahkan kestressan kawan baik [dan-daann terus ngaku bestfriend!] aku Cik Elia. Nasib baik beliau sangat cool dan cute-dah bersedia mental dan fizikal untuk menghadapi semua panahan mata yang memandangkan kehebatan lelakinya-kalau tak... Mm, payah juga nak menangkisnya ni. Mananya tidak, jangankan Malaysia-yang model-model antarabangsa pun dah banyak terjatuh hati pada Jejaka Harimau Malaya nih. Pergss... Gua doakan uols berdua kekal sampai ke akhir hayat lah ya! Nanti bila dah ikut jejak langkah Idlan Talaha-janganlah pula lupa nak jemput gua datang merenjis-renjis dipilisss.. WHOA!
 Jom kita kenal sedikit tentang pemilik muka comel macam Kak Imut yang dah menghancurleburkan hati korang nie dulu- nama dia Aimie Harmelia. Penduduk Setiawangsa. Boleh panggil Elia atau pun lagi pendek ringkas- Ya jah. Masih menuntut di UiTM Kelantan. Tidak pernah bersekolah di Sekolah Bintang Utara tetapi adalah bekas pelajar SMK Taman Keramat dan Aminuddin Baki. **gua tak tahu kenapa-tapi bebudak SAB [baca:dan Sri Aman] memang ade kelass tersendiri kowts!

Owh ya-sebut tentang Kelantan; dorang start couple last year. Waktu tu Ya ngan Apex kebetulan kena duduk dekat Kelantan. Elia sambung belajar dekat UiTM Machang, Apex pula diserap masuk team Kelantan FC. Dorang ni couple pun atas jasa Baby, kawan baik kakak Elia. Baby merupakan girlfriend [ex-sekarang] Zamir-bestfriend Apex.

Mulai merasai degupan artinya chinta ketika Apex dibelayarkan ke Manchester dan beliaw masih bermastautin di Machangster. [siyyesly gua suka gila words ko Elia] Mm, biasalah-adat berkasih sayang. Rasanya semua orang pun rasa camtu. Bila dah berjauhan baru sedar yang jiwa kini dah terisi si dia di dalam hati. Tapi siyyes-both of them sangat-sangat sweet. Orang sekeliling dorang pun boleh terkena diabetes kowts. Jadi jika korang sayangkan gua-sila jangan ngengada nak pecah belahkan kasih mereka...

Apa lagi eyh aku nak cakap tentang Apex?! Mm, Apex orangnya mudah blushing gegila merah macam Naqi! Suka makan ayam goreng cam Upin&Ipin. Sangat disiplin-komited dalam kerja mahupun in relationship. Sebab tu Elia jarang makan hati dengan beliau. Sweet gegila kots couple dua orang nie.

Dah pergi umrah Ramahan lalu. Tak kekok sangat bab agama. Mungkin berkat di bawah pemerintahan naungan Tok Guru Nik Aziz kot. Dan bagi aku-rasanya dia lah goalkeeper Malaysia yang paling hebat yang pernah aku kenali. **Sorry-jangan cerita bab kegemilangan zaman Mokhtar Dahari semua tu-sebab aku tak layan football lagi masa tu. 

Owh ya-beliaw ada FB tapi takde Twitter. Pastu aku rasa beliaw ni memang gila Naruto! So-kepada peminat yang nak hadiahkan beliaw besdey present ka apa-gua rasa kalau korang bagi benda-benda merchandize naruto-alat persenjataan ninja kah-mesti dia suka! Lain daripada yang lain you.. **Aku taws-korang yang kipassussamati artis, selebriti, atlet nie memang sanggup mati demi apa-apa pun demi nak biar rasa dihargai dan dikenangi..

Papehal-even korang dah terhancurlebur harapan yang meninggi tuh, tetap-apresiasi kepada tunggak negara harus terus digunung tinggi. Sama juga seperti kita memerlukan mereka untuk menjulang negara, mereka juga perlukan dokongan sokongan padu kita. Semoga kegemilangan bola sepak negara tidak terhenti di sini sahaja bahkan bakal merempuh tembok keegoan dunia. Go Merong Mahawangsa!!

Dan di kesempatan ini-kami krew produksi sripoernama mendoakan semoga hubungan Elia ngan Apex aka MIA-berkekalan sampai ke akhir hayat!All the best~ WHOA
SRi:Tanah Tumpah Darahku.Syabas Harimau Malaya!

No comments:

Related Posts with Thumbnails

QUNChi?

agama (49) al quran (18) arab (21) artis (49) bahasa (32) blog (23) bollywood (17) ceghita dia (38) doa (14) donia (61) drama (31) ekonomi (26) fashion (17) Food (1) Formula One (32) hadith (12) hollywood (42) horor (13) humor (28) indonesia (50) israel (13) JJCM (5) kahwin (31) Ke Luar Jendela (32) komunis (6) malaysia (148) medic (25) mind n soul (149) motivasi (25) motokar (32) movie (82) myself (77) palestin (10) politic (59) proton (20) puisi (48) radio (9) resepi (7) Rothschild (5) sejarah pemikiran (24) student (96) swedish (3) US (39) vampire (6) zodiac (5)