Saturday 18 December 2010

Heppi Besdeey Adz!!!

Sebelum wujud gelombang YM, Friendster apetah lagi Facebook dan Twitter (Soory-saya takde MySpace) Korang pasti sempat merasai kehebatan MiRC kan?! Hallaa-laman sembang yang sangat popular tue--kena join #dalnet (zaman jahiliah) takpun #webnet kalau nak join sembang-sembang. Dua channel room tu sangat popular lah untuk chatters Malaysia. Aku pun tak pasti siapa yang kenalkan ajar aku dunia chatting nie--tapi yang pasti aku sanggup pergi CC [baca:cybercafe] sampai 2 3 pagi semata-mata nak chatting. Sampai satu keadaan Abah ingat aku dapat D BM sebab banyak sangat chatting.

Yupz-saya memang hantu MiRC-orang lain pergi CC sebab nak maen Counter Strike-aku gi lepak maen Chatting Strike bertubi-tubi. Boom Boom Boom! Banyak room yang aku jadi Op. Rasa cam manager besar pula--orang nak chat kena dapat permission aku dulu. Kalau rasa cam annoying-tendang saja. Tapi nak jadi Op-korang kena aktif dan banyak idea-baru ramai nak join. Bersembang ngan artis especially Radhi OAG memang dah jadi makanan ruji dah lah. *hah-berlagak!riakk!!ntah Radhi tu ingat lagi ke tidak dekat ko?!haha***


Hari ini Ulang Tahun Kelahiran CyBerstiess aku- Nurul Adzlyana. Aku jumpa dia dekat #sbp. Dia pakai username Adz*** - and semua orang yang ada Adz memang semua aku kacau--sebab aku dah terhilangkan jejak sorang sahabat cyber yang nick dia Adz juga  dan aku memang suka nama Adz nie -- Priceless! Sampai satu tahap-aku pernah terskandal dengan seorang chatter yang turut bernama Adz. 

Walaupun Nurul Adzlyana ni bukanlah Adz yang aku duk cari-cari -- tapi dia best! Dia suka layan aku, aku pun lagilah suka layan dia. Win - Win situation. Haha

Orang tak panggil dia Adz-tapi dzq [baca:dezeq] *ada ja yang panggil dia Along-Nurul dll lagi** Dia cool-sempoi-ranggi-and-sexay. Dan berkat pertemuan aku dengan beliau-aku dapat new bestfriend--Tora, Zana and Mint! Dorang berempat ni satu sekolah- Sekolah Sri Puteri. Dan waktu aku kenal Adz-dorang masih di Kuala Lumpur, lepas tu baru pindah turun Cyberjaya.

Aku tak tahu banyak sangat tentang Adz nie--yang aku taw-dia Along-gila math; sebab aku pernah minta dia ajar Add Math dulu and of course dia memang superb!!-ayah dia cool cam beliaw; kerja dekat kilang tapi yang rangking-rangking atas lah-rumah dekat Kampar, Klang-actually ada dua, satu dekat depan satu lagi dekat belakang-pernah kerja-sekarang ngah sambung belajar lagi-bawa kancil (skrg dengar cerita Civic)-pernah juga merangkap penasihat ekonomi aku terutamanya dalam hal ehwal tukaran matawang asing-apa lagi eyh Dzq?! Owh ya-she got a very beautiful smile!! Gigi dia cantik.

Tapi yang pasti-minah nie memang sempoi dan best! Aku tak pernah nak susah-susah nak pujuk dia sebab dia tak pernah merajuk ngan aku. Owh yaa! Lagi satu; baru teringat--masih bersama dengan jejaka yang dicouplenya sejak sekolah dulu lagi- En Apam. Aku ingat lagi Tora selalu SMS aku kata Apam bawa korang makanan petang-petang. Bahagia betul. Sebut tentang Apam-beliaw sekarang Jurutera MAS - pernah menuntut di MIAT dan bekas budak Yayasan Saad. Pernah ada scooter--sebab tak silap aku dia bawa scooter time bagi makan dekat budak-budak kebuluran dalam penjara ni. I think he is a very nice guy--sebab even ada sedikit sengketa antara mereka-kawan baik aku ni masih terjaga bahagia saja - Alhamdulillah takda apa-apa masalah. Semoga korang berdua kekal bahagia ceria sampai ke akhir hayat.

Untuk pengetahuan korang--walaupun aku dah banyak kali jumpa Tora dan Zana--tapi sekali pun belum pernah jumpa empunya nama Nurul Adzlyana ni. Gila kan?! Rasa sangat berdosa pula--maunya tak-dah banyak kali aku mungkir janji dengan beliau kata nak jumpa esp waktu aku cuti bulan Augustus tue. Tapi sampai sekarang masih belum bersua muka. Memang betul-betul cyber buddy habis lah! Jumpa dalam online saja.

Di hari kebesaran mu ini --Nurul Adzlyana-- aku doakan semoga Anda makin tenang bahagia dan dekat kepadaNya. Tidak diciptakan Jin dan Manusia itu selain daripada untuk menyembahNya!

Happy Birthday
Selamat Ulang Tahun
Nurul Adzlyana 
SRi:Harap-harap dia x baca--so,xdalah dia taw aku curik gambar dia!haha

No comments:

Related Posts with Thumbnails

QUNChi?

agama (49) al quran (18) arab (21) artis (49) bahasa (32) blog (23) bollywood (17) ceghita dia (38) doa (14) donia (61) drama (31) ekonomi (26) fashion (17) Food (1) Formula One (32) hadith (12) hollywood (42) horor (13) humor (28) indonesia (50) israel (13) JJCM (5) kahwin (31) Ke Luar Jendela (32) komunis (6) malaysia (148) medic (25) mind n soul (149) motivasi (25) motokar (32) movie (82) myself (77) palestin (10) politic (59) proton (20) puisi (48) radio (9) resepi (7) Rothschild (5) sejarah pemikiran (24) student (96) swedish (3) US (39) vampire (6) zodiac (5)