Friday, 26 November 2010

Owh Ibu Mertuaku...

Setelah menjalin hubungan cukup lama, kekasih mungkin akan mengajak Anda berkenalan dengan keluarganya. Ini pertanda dia serius. Untuk itu, pastikan Anda memberikan kesan baik saat berkenalan dengan keluarganya. Jika ingin terus hidup--jangan main-main.

Anda tentu ingin memiliki hubungan yang hangat dengan keluarga kekasih. Berikut lima common tactics yang masih berbisa agar perkenalan pertama Anda dengan keluarga kekasih berjalan sukses dan bahagia.WOAH!

Sopan berpakaian
Tak semestinya korang harus pergi Kedai Sopan dekat Terminal Seremban tu tetapi pilihlah busana yang berpotongan sopan. Suka tidak suka, penampilan adalah hal pertama yang paling menimbulkan kesan saat bertemu pertama kali. Jadi, pintar-pintarlah dalam memilih pakaian. Selain berpotongan sopan, baju tersebut haruslah nyaman waktu korang pakai. Jangan sampai Anda justru duk  sibuk betulkan pakaian pula saat orangtua pasangan tengah ajak bersembang. Tak sesuai kalley..
Bawa buah tangan
Tidak ada salahnya untuk membawa buah tangan. Korang boleh bawa makanan favorit keluarganya. Tanyakan saja pada pasangan korang apa makanan favorit keluarga dia. Makanan pun boleh membuat keluarganya 'jatuh cinta' pada Anda. Tak payah susah-susah nak buat benda pelik-pelik.
Jangan perlihatkan keintiman
Tahan diri untuk tidak bermesraan dengan pasangan, meski hanya berpegangan tangan. Mungkin jika Anda sudah cukup dekat tidak jadi masalah--sebab sekarang memang banyak orangtua yang dah terlebih open, tetapi ketika baru berkenalan untuk pertama kali, tolonglah jangan gelojoh nak tunjuk kemesraan korang. Tak pepasal keluarganya berpikir hal negatif. Lepas tu mulalah korang tak dapat dating! Muncooong sorang-sorang!

Pelajari keluarganya
Sebelum berkenalan dengan keluarganya, tidak ada salahnya Anda melakukan kajian sikit. Tanyakan pada pasangan korang apa yang disukai dan tidak disukai mama dan papa nya. Ni boleh lah korang jadikan topik perbualan--jadi takdalah ganjal sangat suasana tu. Dua tiga saat rancak bergelak ketawa--lima minit kemudian senyap sepi. Namun dalam rancak-rancak bercerita, akhirat jangan lupa. Jika kebetulan waktu itu azan sedang berkumandang-dan bapanya sedang bersiap hendak ke surau--eloklah sama anda turut serta solat berjemaah dengannya di surau juga. Bonus buat anda di situ.
Berikan pujian
Jika memang menurut Anda suasana rumah pasangan sangat nyaman atau makanan yang dihidangkan sangat lazat, jangan segan untuk memuji. Berikanlah pujian sebagai penghargaan, tetapi jangan sampai berlebihan. Bersederhanalah dalam setiap perkara. WOAH~
SRi:Tensen dengan orang cakap kuat-kuat dekat hospital.Ganggu ketenangan betul!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

QUNChi?

agama (49) al quran (18) arab (21) artis (49) bahasa (32) blog (23) bollywood (17) ceghita dia (38) doa (14) donia (61) drama (31) ekonomi (26) fashion (17) Food (1) Formula One (32) hadith (12) hollywood (42) horor (13) humor (28) indonesia (50) israel (13) JJCM (5) kahwin (31) Ke Luar Jendela (32) komunis (6) malaysia (148) medic (25) mind n soul (149) motivasi (25) motokar (32) movie (82) myself (77) palestin (10) politic (59) proton (20) puisi (48) radio (9) resepi (7) Rothschild (5) sejarah pemikiran (24) student (96) swedish (3) US (39) vampire (6) zodiac (5)

Recento Vizitores